Skolā skolēni apgūst ne tikai akadēmiskās zināšanas, bet arī veido, iepazīst un attīsta savas prasmes izrādīt iniciatīvu, ierosināt mazākas un lielākas pārmaiņas skolas vidē un ikdienā, kā arī līdzdarboties pārmaiņu plānošanā un īstenošanā. Šīs prasmes skolēni attīsta sev zināmā un drošā vidē, saņemot atbalstu ne tikai no skolasbiedriem, bet arī no skolas pieaugušajiem, kuri ir klāt un atbalsta skolēnus gan brīžos, kad viņi kļūdās, gan tad, kad iecerētais izdodas. Mēs atbalstam skolēnu ideju un iniciatīvu īstenošanu, jo pašu skolēnu organizēti pasākumi, lietas un notikumi skolā dod iespēju sajust atbildību par savu darbu, kā arī veicina piederību skolas kopienai.
Dace ir pārliecināta, ka vēlme līdzdarboties un iesaistīties, ieraudzīt jautājumus vai problēmas vietējā kopienā, kuras skolēni varētu risināt, jau nebeidzas skolas ietvaros. Skolā iegūtā pozitīvā pieredze tiek pārnesta arī uz dzīvi ārpus skolas, jo skolēni zina, ka laba komanda, atbalsts no pieaugušajiem un labs plāns spēj iekustināt šķietami neiekustināmus jautājumus.
Dace Jaundāldere – Dātava strādā skolā, jo nezina nevienu citu darba vietu, kurā ikdiena nes tik daudz jaunu un aizraujošu lietu, notikumu un satikšanos. Viņu uzlādē, aizrauj un motivē mijiedarbība ar skolēniem, ar kuriem kopā nemitīgi mācās un piedzīvo mācīšanos.
Skaties video lekciju šeit:
Comments