Pēcpusdienu nodarbības
Withing the 4pm to 6pm time period, students of the school have an opportunity to participate in multiple extracurricular activities. In these activities, they can develop their talents and learn new skills. In these activities, students meet their schoolmates from other age and class groups to together achive thei ideas and create new products.
PIRMDIENA
Rīta čempis
1. - 9. klase
Horeogrāfija/sporta dejas
1. - 9. klase
Rokdarbi
1. - 9. klase
Kokapstrāde
2. - 9. klase
OTRDIENA
Rīta čempis
1. - 9. klase
Šahs
1. - 9. klase
Animācija
2. - 9. klase
Gleznošana
1. - 5. klase
Kulinārija
1. - 7. klase
TREŠDIENA
Rīta čempis
1. - 9. klase
Grafika
1. - 5. klase
Tautas dejas
1. - 3. klase
Teātra nodarbība
2. - 9. klase
Kokapstrāde
2. - 9. klase
CETURTDIENA
Rīta čempis
1. - 9. klase
Apzinātība
1. - 2. klase
Horeogrāfija/sporta dejas
1. - 9. klase
Kokapstrāde
2. - 9. klase
Keramika
1. - 9. klase
PIEKTDIENA
Rīta čempis
1. - 9. klase
Domdaris dodas spēlēt
1. - 7. klase
Robotika
4. - 9. klase
Tautas dejas
1. - 3. klase
Keramika
1. - 9. klase
Nodarbību apraksts
Keramika
Nodarbību mērķis ir attīstīt telpisko domāšanu strādājot ar mālu. Nodarbību laikā apgūsim dažādas keramikas tehnikas. Darbošanās ar mālu bērniem palīdzēs attīstīt motoriku un harmonizēs emocionālo stāvokli, kā arī dos iespēju realizēt savu fantāzijas lidojumu.
Kokapstrāde
Kokapstrādes pulciņš dod iespēju skolēniem orientēties un darboties koka apstrādes iekārtu un tehniku daudzveidībā. Dos iespēju iemācīties zāģēt, slīpēt, kalt, virpot, ēvelēt, krāsot, lakot, pulēt, tonēt un strādāt ar rokas, elektriskiem instrumentiem. Izmantojot igūtās prasmes, veidot funkcionālo koka produktu.
Šahs
Nodarbībās skolēni apgūst šaha pamatus - figūru gājienus, vienkāršākos pamata principus, mata konstrukcijas. Skolēni individuāli risina arī uzdevumus, kas piekārtoti atbilstoši katra skolēna prasmēm. Mērķis - sagatavot skolēnus iesācēju šaha turnīram un paaugstināt šaha sporta klasi.
Teātra nodarbības
Attīstīt ķermeņa plastikas un mutvārdu runas tehniku, orientēties darbības telpā, kā arī veidot sadarbību ar auditoriju. Veidot prasmi pārliecinoši un brīvi uzstāties auditorijai, sadarboties ar to.Izmantojot dažādus vingrinājumus, skolēni attīsta un pilnveido, savu reakciju, koordināciju, skatuves kustību un ķermeņa plastiku, skatuves tēlus un dažādas lomas, ritmu, publisko runu un uzstāšanos, prasmi dzirdēt, improvizēt, saredzēt, sadarboties ar savu partneri(-iem) dažādos praktiskos uzdevumos, lietot savu balsi, kustības, iztēlus, veidojot skatuvisku stāstu.
Kulinārija
Nodarbības mērķis ir apgūt ēdiena gatavošanas pamata prasmes un mācīties sadarboties komandā. Nodarbību saturs iekļauj dažādu saldo un sāļo ēdienu gatavošanu. Skolēni mācīsies sekot līdzi receptei, izmantot mazo virtuves tehniku, pareizi griezt, mizot, rīvēt, nosvērt produktus, ievērot higiēnas un drošības prasības un uzkopt telpu. Skolēns pagatavoto drīkst apēst uz vietas vai paņemt uz mājām. Nodarbības beigās skolēniem būs iespēja iegūt zināšanas par veselīgu uzturu.
Apzinātība
Nodarbības mērķis ir vairot apzinātību ar radošām metodēm, vairot izpratni par iekšējo pasauli: emocijām, sajūtām, domām, rīcību un to, kā tas ietekmē pašu un citus. Bērniem saprotamā valodā, caur dažādiem vingrinājumiem - zīmēšanu, spēlēm, arī mācīšanos. būt klusumā. Īsas meditācijas. Tēmas ieskatam: apzināts ķermenis, elpa, sirds apzinātība - dāsnums, pateicība, komunikācija, empātija, mērķtiecība, drosme utt.
Robotika
Audzēkņi iepazīsies ar elektronikas pamatelementiem, mācīsies lasīt un zīmēt shemas, veidot vienkāršas elektronikas ķēdes. Atbilstoši spējām apgūs lodēšanas tehnikas gan THT, gan SMD tipa komponentēm. Veidos vienkāršus modeļus 3D datorvidē 3D printēšanai. Apgūs programmēšanas pamatus Arduino vidē. Atkarībā no pieredzes līmeņa veidos autonomus vai radiovadāmus robotus atbilstoši Latvijas Robotikas čempionāta noteikumiem un piedalīties Latvijas nozīmes sacensībās. Bērniem ar priekšzināšanām ir iespēja palikt pēc nodarbības uz papildnodarbību.
Gleznošana
Nodarbības laikā skolēniem būs iespējams darboties ar dažādām glezniecības tehnikām un uzzināt par dažādu krāsu materiālu īpašībām. Brīvi empīriskā pieejā skolēni varēs ļauties radošajam procesam, izzināt kompozīcijas veidošanas pamatprincipus, atrast risinājumus ideju realizēšanai, veidot skices un reizēm īstenot savus gatavos mākslas darbus. Strādājot pie idejām, skolēni apgūs atšķirīgu vizuālo līdzekļu un paņēmienu izmantošanu un izbaudīs radošo procesu, sākot no idejas rašanās posmam, eksperimentiem un kļūdām, beidzot ar apzināti virzītu, mērķtiecīgu darbību – no triepiena līdz rezultātam.
Grafika
Nodarbības mērķis ir apgūt dažādas grafikas tehnikas un mācīties strādāt ar grafikas presi, lai varētu radīt gan miniatūras, gan lielformāta grafikas darbus un realizēt savas idejas, ieceres. Būs iespēja apgūt dažādas iespiedgrafikas tehnikas (dažādi monotipijas veidi, papīra gravīra, kologrāfija, linogriezums, sausā adata) mācīties tās apvienot un eksperimentēt. Darbnīcā būs iespēja radīt stājgrafikas darbus, apsveikuma kartītes, ielūgumus, kalendāra attēlus.
Animācija
Iepazīt kustīgā attēla tehnoloģiskos risinājumus un dažādas animāciju tehnikas, praktiski darbojoties, un realizēt savas ieceres īsfilmu vai gif formātā. Veicot dažādus uzdevumus, skolēni:
- veicinās radošo iztēli un eksperimentēšanu;
- iepazīs filmu veidošanas procesus;
- attīstīs fotogrāfiju, gaismošanas un video uzņemšanas prasmes;
- apgūs dažādu digitālu programmatūru video montāžai un animācijas izveidei.
DOMDARIS dodas spēlēt
Attīstīt sevi caur aktīvām spēlēm par baiļu pārvarēšanu, lēmuma pieņemšanu, cieņu pret apkārtējiem, kustību. Spēlēsim visiem mīļass spēles - "Lielā lecamaukla", "Karogi", "Sitamais maiss", "Zvejnieki", "Rūķi pret Sabotieriem" un daudz kas cits.
Horeogrāfija/sporta dejas
Nodarbību laikā bērniem attīsta ritma izjūtu un muzikalitāti, fizisko spēku un elastīgumu, koordināciju un kustību atmiņu, izturību un disciplīnu, grāciju un stilu, kā arī bērni iepazīs burvīgo deju pasauli, arī caur interesantām spēlēm un dejām. Dejotājiem ir iespēja piedalīties sacensībās visā Latvijā.
Rīta čempis
Mērķis- saskaņā ar zinātni un mūsu ASV partneriem ir primāri palīdzēt skolēniem uzlabot akadēmiskās sekmes!
Kā tas notiek?
Ar rīta "prieka kustību" skolēni pakāpeniski un būtiski uzlabo fizisko un emocionālo labbūtību, veicinot veselīgu ieradumu attīstību, stresa samazināšanos. Tas ievērojami ne tikai uzlabo skolēnu emocionālo stāvokli, bet kā burvīgs blakusprodukts ir labāka spēja koncentrēties, mācīties un uzlabot akadēmiskās sekmes . Rīta čempis palīdz arī šajā mācību gadā skolēniem ieslēgt smadzenes, būt veselīgākiem un gatavākiem mācīties.
Rokdarbi
Mērķis ir apgūt rokdarbu veidu pamatprasmes , tehnikas, materiālus. Iemācīties darināt dažādas lietas - šalle, cimdi, zeķes , sedziņa utt .
Tautas dejas
Patriotisma un latviešu tradīciju aktualizēšana. Sadarbība grupās, atbrīvošanās no ikdienas uzkrātās enerģijas. Skatuviskās dejas pamati. Priekšnesumi un uzstāšanās publikas priekšā.