top of page

PĒCPUSDIENU NODARBĪBAS

Withing the 4pm to 6pm time period, students of the school have an opportunity to participate in multiple extracurricular activities. In these activities, they can develop their talents and learn new skills. In these activities, students meet their schoolmates from other age and class groups to together achive thei ideas and create new products.

PIRMDIENA

Rīta čempis
1. - 9. klase

Kokapstrāde
2. - 9. klase

Rokdarbi
2. - 9. klase

Kulinārija
1. - 7. klase

Grāmatu lasīšanas pulciņš
"Stāstu pēnieki"

1. - 3. klase

Pirmās palīdzības pulciņš

2. - 9. klase

OTRDIENA

Rīta čempis

1. - 9. klase

Apzinātība 
1. - 2. klase

Teātra pulciņš
1. - 7. klase

Keramika
1. - 9. klase

Debates
3. - 7. klase

Kokapstrāde
2. - 9. klase

TREŠDIENA

Rīta čempis

1. - 9. klase

Šahs (priekšzināšanas)
1. - 5. klase

Mediju klubs

5. - 9. klase

Kulinārija
1. - 7. klase

Šahs I (bez priekšzināšanām)
1. - 9. klase

CETURTDIENA

Rīta čempis

1. - 9. klase

Grafika

1. - 5. klase

Keramika
1. - 9. klase

Kokapstrāde
2. - 9. klase

PIEKTDIENA

Rīta čempis

1. - 9. klase

Domdaris dodas spēlēt
1. - 9. klase

NODARBĪBU APRAKSTS

image0.png

DOMDARIS dodas spēlēt

Attīstīt sevi caur aktīvām spēlēm par baiļu pārvarēšanu, lēmuma pieņemšanu, cieņu pret apkārtējiem, kustību. Spēlēsim visiem mīļas spēles - "Lielā lecamaukla", "Karogi", "Sitamais maiss", "Zvejnieki", "Rūķi pret Sabotieriem" un daudz kas cits.

6

Kokapstrāde

Kokapstrādes pulciņš dod iespēju skolēniem orientēties un darboties koka apstrādes
iekārtu un tehniku daudzveidībā. Dos iespēju iemācīties zāģēt, slīpēt, kalt, virpot, ēvelēt, krāsot, lakot, pulēt un tonēt strādāt ar rokas un elektriskiem instrumentiem. Izmantojot igūtās prasmes veidot funkcionālo koka produktu. Koka svilpes, naži,
dakšas, koka speļu modelēšana un daudz kas cits.

7

Šahs

Nodarbībās skolēni apgūst šaha pamatus - figūru gājienus, vienkāršākos pamata principus, mata konstrukcijas. Skolēni individuāli risina arī uzdevumus, kas piekārtoti
atbilstoši katra skolēna prasmēm. Mērķis - sagatavot skolēnus iesācēju šaha turnīram, kurā var piedalīties pēc katra vēlēšanās.

14

Teātra pulciņš

Attīstīt ķermeņa plastikas un mutvārdu runas tehniku, orientēties darbības telpā, kā arī veidot sadarbību ar auditoriju. Veidot prasmi pārliecinoši un brīvi uzstāties auditorijai, sadarboties ar to.Izmantojot dažādus vingrinājumus, skolēni attīsta un pilnveido, savu reakciju, koordināciju, skatuves kustību un ķermeņa plastiku, skatuves tēlus un dažādas lomas, ritmu, publisko runu un uzstāšanos, prasmi dzirdēt, improvizēt, saredzēt, sadarboties ar savu partneri(-iem) dažādos praktiskos uzdevumos, lietot savu balsi, kustības, iztēlus, veidojot skatuvisku stāstu.

12

Kulinārija

​Nodarbības mērķis ir apgūt ēdiena gatavošanas pamata prasmes un mācīties sadarboties komandā. Nodarbību saturs iekļauj dažādu saldo un sāļo ēdienu gatavošanu. Skolēni mācīsies sekot līdzi receptei, izmantot mazo virtuves tehniku, pareizi griezt, mizot, rīvēt, nosvērt produktus, ievērot higiēnas un drošības prasības un uzkopt telpu. Skolēns pagatavoto drīkst apēst uz vietas vai paņemt uz mājām. Nodarbības beigās skolēniem būs iespēja iegūt zināšanas par veselīgu uzturu.

13

Apzinātība

Nodarbības mērķis ir vairot apzinātību ar radošām metodēm, vairot izpratni par iekšējo pasauli: emocijām, sajūtām, domām, rīcību un to, kā tas ietekmē pašu un citus. Bērniem saprotamā valodā par emocionālajam prasmēm, caur dažādiem vingrinājumiem, spēlēm, zīmēšanu, arī mācīšanos būt klusumā. (1 min) īsas meditācijas. Tēmas ieskatam: apzināts ķermenis, elpa, sirds apzinātība - dāsnums, pateicība,
komunikācija, empātija, mērķtiecība, drosme, emocijas, to pašregulācija utt.

5

Keramika

Keramikas nodarbībās skolēni izstrādā un realizē savas idejas mālā, attīstot prasmes kā no plastiskajiem keramikas izejmateriāliem radīt gan funkcionālus traukus un priekšmetus, gan skulpturālus objektus. Darbu izstrādes procesā pakāpeniski apgūstam dažādas veidošanas un virsmas apstrādes tehnikas, instrumentu pielietošanu, darbu angobēšanu, glazēšanu un apdedzināšanu. Skolēni nodarbībās attīsta telpisko domāšanu, taktilu materiālizjūtu, smalko motoriku un koordināciju, kāarī harmonizē savu emocionālo stāvokli, jo mālošanai ir sazemējošs un nomierinošs efekts.

9

Gleznošana

Eksperimentējot ar dažādām krāsu tehnikām, mācoties pieredzes ceļā, rosināt
skolēnos dziļāku izpratni par glezniecību un mākslas pamatprincipiem. Nodarbības laikā skolēniem būs iespējams darboties ar dažādām glezniecības
tehnikām un uzzināt par dažādu krāsu materiālu īpašībām. Brīvi empīriskā pieejā skolēni varēs ļauties radošajam procesam, izzināt kompozīcijas veidošanas
pamatprincipus, atrast risinājumus ideju realizēšanai, veidot skices un reizēm īstenot savus gatavos mākslas darbus. Strādājot pie idejām, skolēni apgūs atšķirīgu vizuālo līdzekļu un paņēmienu izmantošanu un izbaudīs radošo procesu, sākot no idejas rašanās posmam, eksperimentiem un kļūdām, beidzot ar apzināti

8

Grafika

Nodarbības mērķis ir apgūt dažādas grafikas tehnikas un mācīties strādāt ar grafikas presi, lai varētu radīt gan miniatūras, gan lielformāta grafikas darbus un realizēt savas idejas, ieceres. Būs iespēja apgūt dažādas iespiedgrafikas tehnikas (dažādi monotipijas veidi, papīra gravīra, kologrāfija, linogriezums, sausā adata) mācīties tās apvienot un eksperimentēt. Darbnīcā būs iespēja radīt  stājgrafikas darbus, apsveikuma kartītes, ielūgumus, kalendāra attēlus. 

image5.png

Mediju klubs

Mediju klubs ir vieta, kur skolēni apgūst radošās komunikācijas pamatus – filmēšanu, rakstīšanu, stāstu un plakātu veidošanu, kā arī sociālo tīklu satura radīšanu.
Nodarbību laikā bērni mācīsies intervēt, uzņemt foto un video, apstrādāt materiālus un prezentēt savas idejas. Praktiskajās nodarbībās skolēni izmantos savus telefonus video filmēšanai un fotografēšanai, lai attīstītu prasmes ar ikdienā pieejamiem rīkiem.
Tiks attīstīta arī medijpratība un droša mediju lietošana – kā atpazīt uzticamu informāciju, pasargāt sevi tiešsaistē un atbildīgi veidot saturu. Mērķis – iemācīties
izteikt savu viedokli, sadarboties komandā un saprast, kā strādā mūsdienu mediju vide.

image4.png

Stāstu pētnieki

Attīstīt teksta izpratni un spēju diskutēt par izlasīto, attīstīt radošo domāšanu un stāstījuma prasmes, veicināt emocionālo inteliģenci - spēju iejusties tēlos un izprast jūtas, bagātināt vārdu krājumu un izkopt valodas izjūtu. Veicināt lasītprieku. Nodarbībās kopīgi lasīsim, runāsim, radoši darbosimies ap aizraujošiem bērnu literatūras darbiem. Pārrunāsim iepriekš izlasīto grāmatas fragmentu, izzināsim galveno varoņu emocijas, rīcības motīvus un fona notikumus, mēģināsim saprast, kādas sajūtas autors vēlējies raisīt lasītājā, darbosimies radoši - zīmēsim, radīsim komiksus, spēlēsim lomu spēles u.c.

image1.png

Pirmās palīdzības pulciņš

Veidot skolēnos izpratni par pirmās palīdzības nozīmi un attīstīt prasmes, kas ļauj droši un atbildīgi sniegt pirmo palīdzību sev un citiem nelaimes gadījumos. Kāpēc šīs prasmes ir nepieciešamas? Katru gadu Latvijā nelaimes gadījumos savainojumus gūst tūkstošiem cilvēku. Ikviens var nonākt šādā situācijā – kļūt par cietušo, aculiecinieku vai pirmās palīdzības sniedzēju. Tāpēc ir ļoti svarīgi apgūt pirmās palīdzības prasmes, lai spētu palīdzēt sev un droši sniegt atbalstu tiem, kas nokļuvuši nelaimē.

3

Rīta čempis

Mērķis- saskaņā ar zinātni un mūsu ASV partneriem ir primāri palīdzēt skolēniem uzlabot akadēmiskās sekmes! Kā tas notiek? Ar rīta "prieka kustību" skolēni pakāpeniski un būtiski uzlabo fizisko un emocionālo labbūtību, veicinot veselīgu ieradumu attīstību, stresa samazināšanos. Tas ievērojami ne tikai uzlabo skolēnu emocionālo stāvokli, bet kā burvīgs blakusprodukts ir labāka spēja koncentrēties, mācīties un uzlabot akadēmiskās sekmes . Rīta čempis palīdz arī šajā mācību gadā skolēniem ieslēgt smadzenes, būt veselīgākiem un gatavākiem mācīties.

4

Rokdarbi

Nodarbību laikā tiks apgūtas dažādas rokdarbu tehnikas (strādās ar tamboradatu,
adīšanas un šūšans piederumiem), kuras mācīsimies apvienot, lai attīstītu savu radošumu. Kā arī attīstīsim ekoloģisko domāšanu. Mācīsimies vecām lietām dot jaunu dzīvi - pārvēršot tās par jaunām rotaļlietām vai citiem skaistiem nieciņiem.

image3.png

Debates

Trenēt patstāvīgas domāšanas prasmes, drosmi paust savu viedokli. Uzklausīt
un pieņemt citu viedokli. Izmantojot tādus autorus kā Viks, Ziedonis, Kūlis, Ekziperī u.c mācīties skatīt un ieraudzīt lietas citādi, neierasti. Veidot savus spriedumus par lietām un notikumiem pamatojot tos. Mācamies rakstīt dzejoļus, esejas pasakas.

bottom of page