ERASMUS+ AKREDITĀCIJA
Valsts izglītības attīstības aģentūra 2024. gada 6. februārī piešķīra SIA “DOMDARIS” Erasmus+ akreditāciju periodam līdz 2027. gada 31. decembrim.
Erasmus+ akreditācijas ietvaros ir plānots sasniegt šādus DOMDARIS Erasmus plāna 3 mērķus:
-
Ieviest mācību procesā inovatīvas metodes no starptautiskās prakses par pašvadītu mācīšanos, starppriekšmetu saikni, diferencētu mācību metožu izmantošanu un skolēnu iekļaušanas atbalsta pasākumiem;
-
Apgūt ārvalstu labākās prakses konfliktu risināšanā, pilnveidot pozitīvo un negatīvo seku sistēmu un veicināt skolotāju psiholoģiskās prasmes integrēt inovatīvas attiecību veidošanas metodes mācīšanā;
-
Optimizēt skolas procesu pārvaldības sistēmu digitālajā vidē, pilnveidot vadības un mentoru emocionālā un mācību atbalsta prasmes un integrēt labākās ārvalstu prakses vecāku iesaistē un komunikācijā.
Erasmus+ plāna mērķus plānots sasniegt 3 gadu laikā, izmantojot dažādas Erasmus+ mobilitātes – “ēnošana” darbā (job-shadowing), kursi, apmācības personālam un ekspertu uzaicināšana no ārvalstīm.
2024./2025. mācību gada laikā ir plānots, ka kopumā vairāk kā 78 dienas skolotāji apmeklētu dažādus kursus un apmācības citās ES valstīs un kopumā vairāk kā 30 dienas skolotāji piedalītos Eiropas valstu skolu “ēnošanā” darbā.
Projektu vadītāja
Kristīne Ķiuka
projekti@domdaris.lv

MĀCĪBAS PAR DARBU AR TALANTĪGAJIEM SKOLENIEM ROMĀ
No 10. līdz 14. martam DOMDARIS skolotājas Laima Zariņa un Līga Dūmiņa piedalījās Erasmus+ kursos “Supporting gifted and talented students in classroom” Romā, Itālijā. Piecas dienas tika veltītas intensīvām mācībām, pieredzes apmaiņai un jaunu ideju iegūšanai darbam ar apdāvinātajiem un talantīgajiem skolēniem.
Svarīgākās apgūtās metodes un pieejas:
-
RULER metode emocionālās inteliģences attīstībai – atpazīt, izprast, nosaukt, izpaust un regulēt emocijas.
-
Talants–alerģija–karikatūra–izaicinājums – radoša metode skolēnu stipro pušu un izaicinājumu noteikšanai.
-
Empātiskā klausīšanās – prasme būt patiesi klātesošam un sadzirdēt.
-
Iedarbīgie un attīstošie jautājumi – atvērtas sarunas, kas rosina domāt plašāk.
-
Golden Circle metode – darbs, sākot ar savu “kāpēc”.
Kursu laikā skolotājas apmeklēja arī vietējo skolu Romā, iepazīstot iekļaujošās izglītības īstenošanu un pašvadītas mācīšanās pieejas.
Līga: “Šī pieredze būtiski paplašināja manu profesionālo redzesloku un iedvesmoja jaunu ideju īstenošanai.”
Laima: “Apgūtās prasmes palīdzēs īstenot individuālu pieeju un veidot atbalstošu, uz izaugsmi vērstu mācību vidi.”
Bez mācībām Laima un Līga izbaudīja arī Romas kultūras bagātību – vēsturiskos objektus, itāļu virtuvi un pilsētas ikdienas ritmu.
Lepojamies ar mūsu skolotājām un ieguldījumu, ko šī pieredze nesīs DOMDARIS skolēniem!
ERASMUS+ DARBA ĒNOŠANAS MOBILITĀTE IGAUNIJĀ
2025. gada 12.–13. martā četras DOMDARIS skolotājas – vizuālās mākslas skolotāja Laura Cernava, dizaina un tehnoloģiju skolotāja Anna Grenevica, sociālais pedagogs Evija Lukse un angļu valodas skolotāja Enia Kiusala – piedalījās Erasmus+ akreditācijas projekta darba ēnošanas mobilitātē Häädemeeste vidusskolā, Igaunijā.
Darba ēnošanas mērķis bija iegūt jaunu praksi, novērojot kolēģu darbu, iepazīt Igaunijas izglītības pieeju, kā arī gūt idejas skolotāju ikdienas darbam un skolēnu atbalstam.
Skolotājas vēroja dažādu priekšmetu stundas (angļu valodu, igauņu valodu, mākslu, dabaszinības, dizainu un tehnoloģijas u.c.), iepazinās ar KiVa pretmobinga programmas īstenošanu, kā arī satikās ar atbalsta speciālistiem un bibliotekāri, smeļoties idejas jauniem risinājumiem.
Skolotāju atziņas:
-
“Mobilitātes laikā uzlaboju daudzvalodības prasmes un ieguvu idejas, kā izmantot dažādus digitālos rīkus mācību stundās.” (Laura)
-
“Vērtīgi bija redzēt dažādas klases vadības metodes un individuālās pieejas piemērus.” (Anna)
-
“Ļoti interesanti bija iepazīt atbalsta personāla darbu un iegūt jaunas metodes KiVa nodarbībām.” (Evija)
-
“Mani iedvesmoja igauņu skolotāju mierīgā pieeja konfliktu risināšanā, kā arī digitālo tehnoloģiju izmantošana.” (Enia)
Šī pieredze bagātina mūsu skolotāju profesionālo redzesloku un veicina jaunu sadarbības saišu veidošanu ar kolēģiem no Igaunijas. Mobilitāte bija nozīmīgs solis mūsu skolotāju profesionālajā izaugsmē un veicināja ciešāku sadarbību ar Igaunijas kolēģiem.